Ett bra skydd för medlemmar och kårer

Vi vill att alla medlemmar i Scouterna och alla scoutkårer ska ha ett bra skydd om något skulle hända. Därför har vi i samarbete med Willis Towers Watson och Svedea Specialförsäkring tagit fram försäkringar som är speciellt anpassade för Scouterna och vår verksamhet.

För medlemmar finns vår medlemsförsäkring som tillsammans med reseförsäkringen ger ett ordentligt skydd vid all verksamhet som anordnas av Scouterna och vid resor för eller med Scouterna. Båda försäkringarna gäller så fort du som medlem deltar i någon verksamhet som anordnas av Scouterna lokalt eller centralt.

Mer om försäkringarna

Här på webben kan du läsa mer om vad som ingår i de olika försäkringarna och hur du ska göra om du drabbas av skada. Här hittar du också alla nödvändiga kontaktuppgifter.