Bli scout i vår scoutkår!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

Äventyr och utmaningar genom att själv få prova på. Hos oss får du uppleva äventyr i naturen och lära känna nya kompisar. Du kan vara scout genom hela livet.

I Scouterna får du prova på nya saker. I den lilla gruppen, patrullen, får du nya kompisar och öva på att leda dig själv och andra. I Scouterna blir du redo för livet.

När kan jag bli scout?

Du kan börja i Scouterna först när du går i årskurs 2, men självklart så kan du även börja om du är äldre. Kolla här vilken avdelning som just du kommer börja i. Vi välkomnar även vuxna som vill bli ledare, detta kan du sedan vara resten av livet

Vad gör vi?

På scouterna så är vi ute mycket. Vi lär oss att göra olika saker som vi sedan kan ha nytta av på hajker eller läger. T.ex. så lär man säg att surra, knyta knopar, göra upp eld, ställa upp tält och mycket mer. Vi gillar också att leka och busa vilket vi gör på våra möten.

De tre vanligaste svaren på varför man är scout

1. Kompisarna
  2. Åka på läger
  3. Prova på nya saker

Gå med i vår kår och testa scouting

Du är välkommen när som helst på terminen att komma på ett möte och testa scouting. Man får alltid tre möten på sig att prova på innan man bestämmer sig om man vill gå med i kåren och fortsätta med scouting.

Skicka ett mejl till engelholms.scoutkar@gmail.com för att få mer information om när nästa möte för din åldersgrupp är. Har du andra frågor så är det bara att skicka iväg ett mejl då också.

Jag har bestämt mig att bli scout!! Anmäl dig här