Skärpta rekommendationer

7 november, 2020 av Sovsäcken

Folkhälsomyndigheten har skärpt sina rekommendationer i Skåne med anledning av Covid-19. Vi inom scouterna kommer förhålla oss till detta.

Vi ställer om, vi ställer inte in! All verksamhet kommer ske utomhus och vi kommer hålla de avstånd som krävs för att minimera smittspridningen.

Som alltid är det viktigt att ha god handhygien, undvika kontakt med sjuka människor och stanna hemma om du är sjuk. Stanna även hemma om någon i ditt hem är sjuk i Covid-19. Precis som tidigare: om du har minsta lilla symptom på luftvägsinfektion stanna hemma.

Scouterna gör skillnad! Vi tror att våra barn och ungdomar behöver gemenskapen och kompisarna på Scouterna mer än någonsin och så länge vi kan bedriva en säker verksamhet så kommer vi göra det.

Styrelsen Ängelholms scoutkår